Yağmur Gibi

Yağmur Gibi در زبان ترکی یعنی شبیه باران؛
رویای قدیمی‌ام که دوست داشتم باران روزهای یکشنبه ورشو باشم.

طبقه بندی موضوعی

از مصایب حافظه‌ی خوب

شنبه, ۲۲ بهمن ۱۴۰۱، ۰۸:۳۱ ب.ظ

من همیشه فکر می‌کردم حافظه‌ی خوب نعمت است و در روزهای دلتنگی گره‌باز کن قلب، به حافظه‌ی خوبم افتخار می‌کردم. ولی هیچ‌وقت حدس نمی‌زدم که روزی هزاربار به خاطر همین حافظه‌ عذاب بکشم و آرزوی نداشتنش را کنم.
 حالا هر روز از صبح که بیدار می‌شوم تا شب، هر جزئیات خاطره‌ای را در ذهنم زنده می‌کند و تصویر و صداها پررنگ‌تر می‌شود و ذهنم به هزار سمت کشیده می‌شود، گاهی خوب و گاهی بد. 
ذهن سرکشم به هیچ روشی رام نمی‌شود تا تمام جزئیات هر خاطره را پررنگ نکند، انگار که دوباره اتفاق افتاده، دست بر نمی‌دارد و کمی بعدتر، خاطره‌ای تازه و ماجرا از اول شروع می‌شود.

دیشب از آفتاب مراکش نوشته بودم و از دیشب ذهنم تمام جزئیات مربوط به حضور او را دوباره پررنگ کرده و ثانیه‌ای رهایم نمی‌کرد تا بعداز ظهر که قرار بود برای هم‌نام او پیامی را بفرستم و به اشتباه برای او فرستادم. 
برای او نوشتم که اشتباهی شده و قصد پیام دادن به او را نداشتم اما عصبانیت و احساس شرم نسبت به خودم هر ثانیه بیشتر و بیشتر می‌شود و نمی‌دانم باید چه کاری کنم.
حالا به کلمتاین فکر می‌کنم که به دنبال پاک کردن حافظه بود تا راحت‌تر زندگی کند. قصه‌ی کلمتاین خیالی بود ولی به او حسودی می‌کنم که امکان این کار را داشت.
خودخواهانه است ولی علم و تکنولوژی مدرن را بدون این قابلیت را دوست ندارم و انگار کامل نیست. 

  • ۰۱/۱۱/۲۲
  • Mavi

نظرات (۷)

سلام ماوی خودتی؟

پاسخ:
سلام
ماوی که مرتب توی وبلاگت کامنت می‌ذاره، نه.
ماوی که قبلاً گاه گاهی کامت می‌ذاشت، هستم.

من فقط یک ماوی می‌شناسم که اون هم ترکه و بلاگفایی! گیج شدم واقعا!

پاسخ:
متاسفم پیمان که سردرگم‌ات کردم.
نه، من ماوی که می‌شناسی نیستم.

اختیار داری این چه حرفیه.

  • سروش نظیری
  • اگه خواستی راههایی برای از بین بردن موقت حافظه بهت معرفی می‌کنم :))

    پاسخ:
    استقبال می‌کنم 
  • سروش نظیری
  • شوخی کردم :)

    پاسخ:
    من جدی گرفتم.
  • سروش نظیری
  • انواع دراگ بنگ عرق ورق زرورق خانم آقا مخلفات. زمان متوقف میشه.

    پاسخ:
    و بدی‌شون اینه که باعث متوقف شدن موقت میشن و برگشتن به زمان حال دست خودت نیست.
    کاش ساعت برنارد واقعی بود.
  • سروش نظیری
  • خب به نظرت چه باید کرد؟

    پاسخ:
    شاید قانع بودن به همون توقف موقت و لذت بردن در لحظه‌.
    ایده طولانی بودن توقف زمان شاید اولش جذاب باشه ولی مشکلی رو حل نمی‌کنه.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی