Yağmur Gibi

Yağmur Gibi در زبان ترکی یعنی شبیه باران؛
رویای قدیمی‌ام که دوست داشتم باران روزهای یکشنبه ورشو باشم.

طبقه بندی موضوعی

بعد از سال‌ها، لذت واقعی ترجمه

پنجشنبه, ۱۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۲۴ ب.ظ

اولین باری که ترجمه کردم، بخشی از پروژه دانشگاه بود و بعدتر، در طول سال‌های تحصیل و همزمان با تدریس، مقاله‌‌های مختلفی ترجمه کردم. مقالاتی که نه علاقه‌ای به موضوع‌شان داشتم و نه حتی به اسم من چاپ می‌شد، تنها برای پول.
تمام سال‌ها به ترجمه این‌طور نگاه کردم و با وجود هیجان‌انگیز بودن، لذت عمیقی نبردم. از شروع اولین درد گردن هم ترجمه را کنار گذاشتم تا دو هفته قبل؛
دو هفته قبل، گاردین می‌خواندم و مقاله‌ای درباره کتابی به تازگی چاپ شده برای کودکان توجهم را جلب کرد و کتاب اتفاقی، یکی از بهترین کتاب‌هایی شد که این چند سال خواندم.
تمام مدت خواندن فکر کردم دوست دارم من مترجم این کتاب باشم و در نهایت امشب ترجمه فصل سوم کتاب تمام شد.
تمام مدت ترجمه به فکر چاپ و ارسال برای ناشر نبودم و فقط ترجمه کردم. فقط ترجمه کردم چون انگار من سال‌های نوجوانی شخصیت اصلی کتاب باشد و به خودم ترجمه این کتاب را بدهکار بودم.
نمی‌دانم بعد از تمام شدن ترجمه باید کاری انجام بدهم یا نه ولی می‌دانم خوشحالی عمیقی دارم که برای اولین بار کلمات شگفت‌انگیزی را برای خودم ترجمه کردم.

  • ۰۲/۰۳/۱۸
  • Mavi

نظرات (۶)

  • فاطمه ‌‌‌‌
  • چقدر عالی ^_^ امیدوارم که چاپش هم بکنی :)

    پاسخ:
    ممنونم.
    الان فقط تلاش می‌کنم از پروسه لذت ببرم ولی دوست دارم به چاپ شدن هم فکر کنم.

    اون کارهایی که آدم دلی انجام می ده معمولا ارزشمند هم می شن. گرچه رضایت درونی آدم واقعا یه چیز دیگست. 

    چقدر عالی. امیدوارم ترجمه‌تون چاپ بشه :)

    پاسخ:
    ممنونم.
    امیدوارم این‌قدر خوب پیش بره که به چاپ شدن هم برسه.

    کتاب رو نمیخوای معرفی کنی؟؟

    پاسخ:
    الان نه.
    ولی بعد از تموم شدن، حتما درباره کتاب می‌نویسم.

    خیلیم عالی و منتظر خوندن پست خبر تکمیل شدن ترجمه و معرفی کتاب هستم.

    پاسخ:
    ممنونم عزیزم.
  • ساجده طالبی
  • ببخشید، من دیربه دیر می آم وبلاگ. نمیدونی چه قدرررر از خوندن این پست خوشحال شدم. خیلی خیلی زیاد. دمت گرم دختر! :*** میبوسمت.

    پاسخ:
    دیدن اسم تو همیشه خوشحالم می‌کنه عزیزم.
    خوشحالم برام می‌نوسی و ماچ محکم به خودت.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی